Pozitívny prístup k zákazníkovi

Autor: Majo Komár | 24.3.2016 o 9:09 | Karma článku: 4,81 | Prečítané:  905x

V prístupe ku mne ako ku zákazníkovi sa v našej krajine žiaľ ešte stále stretávam väčšinou s negatívnymi skúsenosťami. Preto ma poteší, keď môžem vytiahnuť konečne aj pozitívnu recenziu. Dokonca až dve.

Prístup ku zákazníkovi nie je len prístup predavača. Tu sme sa už dostali konečne ďalej a stretnúť nepríjemnú alebo neochotnú obsluhu je dnes už skôr výnimkou. (Nehovorím, že sa nenájdu, ale dnes chcem byť pozitívny.) Celkový prístup ku zákazníkovi sa ukáže až v momente, keď nastane problém. Či už ho treba riešiť reklamáciou alebo nejako inak, tu sa rozhoduje, či sa zákazník do obchodu vráti alebo nie. Po-predajné služby. Alebo ešte lepšie povedané: služby okolo-predajné.

Príklad a skúsenosť prvá: spoločnosť SmartPro, s.r.o., internetový obchod smartpro.sk – Zakúpil som v obchode elektronické bezpečnostné zariadenie. S komunikáciou som bol spokojný už pred predajom. Ochota pomôcť, vysvetliť a poradiť bola zrejmá. Pred predajom ale nie tak výnimočná, väčšina obchodníkov sa snaží predať. A hoci nie som úplne neznalý práce s počítačovou technikou, predsa len, niektoré sieťové aspekty vyžadujú odbornejšie znalosti a tak som komunikoval aj po nákupe. Pekne cez email, ale aj cez mobil, hotline ako sa patrí, druhá strana bola vždy ochotná a hľadala pre mňa riešenia aj na diaľku. Zariadenie ale nechcelo pracovať ako má, práve naopak, bolo to s ním stále horšie. Nepomohli ani aktualizácie systému a ani iné zásahy. Nakoniec som sa rozhodol, že, vzhľadom na skúsenosti s reklamáciami na slovenskom trhu, využijem svoje právo vrátenia tovaru zakúpeného cez internet. A psychicky som sa začal pripravovať na boj, na aký som bol doteraz vždy zvyknutý kedykoľvek som chcel riešiť niečo po nákupe. Predsa len, v snahe o 100% funkčnosť som robil s tým zariadením všeličo. Jediné čoho som sa dočkal, bolo okamžité vybavenie bez ďalších zbytočných otázok, maximálna ochota a ústretovosť, vyjadrenie ľútosti, že mi nedokázali pomôcť. Hoci zariadenie bolo nakoniec nefunkčné, obchod fungoval tak, ako si predstavujem. Dokonca až tak, že ja som mal výčitky, že to zariadenie chcem vrátiť. Tu určite nebudem mať problém v budúcnosti nakúpiť znovu. Ďakujem.

Príklad a skúsenosť druhá: spoločnosť Forza Music, spol. s .r.o. (OPUS, a.s.), elektronický predaj – Hoci som kupoval CD aj priamo na ich stránke, v tejto skúsenosti chcem spomenúť predaj bez nosiča. Hľadal som na internete albumy od trojice pánov Lasica, Satinský, Filip. Nájsť všetky 4 CD, najlepšie nové, bolo prakticky nemožné, tak som hľadal elektronickú verziu, teda mp3. Zostali 2 obchody a to iTunes a Google Play. Na každom boli ale len 3 albumy. V chvíľkovom poblúznení som sa neúspešne snažil nájsť akýkoľvek kontakt v týchto obchodoch, ktorý by mi povedal, prečo tam nie je aj štvrtý album. V následnom osvietení som pochopil, že o obsahu rozhoduje predovšetkým vydavateľ. To už bolo rýchle. Jeden telefonát priamo „chalanom“ do Opusu (presnejšie jeden telefonát na číslo z ich internetovej stránky, kde to zdvihol jeden a po vysvetlení predal druhému) a situácia bola vyriešená. Čakal som rozšírený problém nejasných autorských práv a podobné nezmyselné komplikácie. Nič z toho. Jednoducho ten posledný album ešte nebol v poradí. Požiadal som, či by ho mohli „uploadnúť“ prednostne, aby som mal hneď komplet. Vraj bez problémov, do týždňa to tam bude. Bolo tam myslím ešte skôr. Niekedy stačí tak málo. Ďakujem.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.


Už ste čítali?